به گزارش مسوول روابط عمومی، انجمن خیریه ام.اس استان زنجان ( امید ) که ۸ سال پیش با رویکردهای حمایتی از همیاران(بیماران) ام.اس استان زنجان پا به عرصه ی  ظهور گذاشت امسال نیز با یاری و حمایت خیرین و با توجه به فرآیندها و ساختارهای جدید، مسیر روشنی را برای تحقق اهداف سپری کرد در شش ماهه ی دوم امسال که هیات مدیره ی منتخب به طور رسمی و با شعار متوقف نخواهم شد شروع بکار کرده بود ابتدا با ایجاد چارت سازمانی کابردی و تعریف کمیته های ده گانه بستر حمایت های همه جانبه ای از همیاران را فراهم ساخت.

کمیته های ده گانه شامل کمیته ی پزشکی، امداد و رفاه، فرهنگی و آموزشی، ورزشی، حقوقی، جذب مشارکت های مردمی، جذب داوطلبین، برنامه ریزی، مالی و عمرانی می باشد که عملکرد هر یک از این کمیته ها با توجه به شرح وظایف و برنامه های تبیین شده در شش ماهه دوم به طور مطلوبی متوجه جامعه ی همیاران ام.اس استان زنجان بوده است. از جمله خدمات کمیته ی پزشکی که به صورت رایگان ارایه شده است شامل دندان پزشکی برای ۷۰ نفر، انجام آزمایشات برای ۲۴۰ نفر،  چشم پزشکی برای ۱۰ نفر،  فیزیوتراپی برای  ۱۵ نفر،  ویزیت پزشک عمومی برای  ۸۵ نفر،  ام. آر.آی برای  ۱۱۵۰ نفر،  اخذ کمک های دارویی از معاونت غذا و دارو برای ۲۷۰ نفر،  کمک فرانشیز دارویی توسط جمعیت برای ۷۲۰ نفر وهمچنین بستری و ترخیص همیاران نیز به صورت کاملا رایگان انجام شده است. عصا،  واکر،  ویلچر،  تخت بیمار،  تشک پزشکی، تشک مواج ،  کپسول اکسیژن و دستگاه ساکشن نیز از جمله مورادی است که به طور رایگان در اختیار همیاران قرار داده شده است. اقدامات کمیته امداد و رفاه شامل  توزیع بسته های غذایی برای ۵۰ نفر از همیاران نیازمند ، توزیع لباس و تامین مایحتاج ، بازدید از منازل و رسیدگی به مشکلات زندگی همیاران، اهدای پوشینه به طور متوسط ۲ الی ۳ بسته در ماه  بر حسب اولویت ، ارتباط با سایر خیریه ها به منظور جلب حمایت های تحصیلی برای همیاران و فرزندان آنها ،  برگزاری کلاس های مشاوره با حضور مشاوران متخصص و زبده می باشد. کمیته فرهنگی و آموزشی نیز بر حسب رسالت های ذاتی ضمن حضور در نمایشگاه های مختلف جهت عرضه ی صنایع دستی و محصولات تولیدی همیاران ، كلاس های آموزشی كيك كافي شاپي، خودآرايي، فينگرفود، ويتراي، پرورش زالو و مشاغل خانگی را برگزار کرد و همچنین در نمايشگاه شب يلدا در محل كارخانه كبريت و نمايشگاه زن ايراني، فرهنگ ايراني در محل کاسپین حضور پیدا کرد.
اقدامات کمیته ورزشی نیز که از جمله ارکان اساسی و موثر در فرآیند کلی درمان می باشد شامل برگزاری کلاس های یوگا، پیلاتس، پتانگ، دارت، شطرنج، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی ، کار با دستگاه ها و فیتنس و استفاده از ظرفیت استخر ایران ترانسفو برای بانوان و آقایان می باشد.  سایر کمیته ها نیز با تاسی از ساختارهای کلی در حوزه های مربوطه اقداماتی داشته اند که نحوه ی عملکرد جمعیت را به طور مطلوبی ارتقا داده است.
اتاق فکر از جمله بخش های مهمی بود که در این دوره از هیات مدیره  به چارت سازمانی افزوده شد که در نهایت با تشکیل این اتاق و حضور افراد فرهیخته استان در آن، افق های روشن و چشم اندازهای قابل تاملی برای  دستیابی به اهداف به فضای انجمن وارد شد.
انجمن خیریه ام.اس استان زنجان ( امید ) تنها با دستان توانمند خیرین به این مرحله از خدمتگزاری به جامعه هدف رسیده است که بر اساس گزارش کمیته مالی مبلغ کمک های دریافتی به صورت نقدی، غیرنقدی، مستمر، سفارش بنر تسلیت و قلک از اول فروردین تا پایان بهمن ماه امسال 8,900,585,099 ریال بوده است.
گفتنی است سایر اقدامات این انجمن در این بازه ی زمانی برگزاری گردهمایی بزرگ همیاران ام.اس ، افتتاح دفتر مشارکت های مردمی و مراسم درختکاری بوده است. انجمن خیریه ام.اس استان زنجان ( امید ) پیوسته با یاری خداوند و با حمایت خیرین مهربان و با  شعار متوقف نخواهم شد به کار خود ادامه خواهد داد.


۱۳۹۷/۱۲/۲۲، ۱۵:۰۹:۲۳       2408

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی