زنجان – ایرنا - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان (امید) گفت: در این موقعیت که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور و نیز همه دنیا هستیم، بیماران خاص بیش از هر زمانی به حمایت و پوشش اساسی و اصولی نیاز دارند.

جمال وثوق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماران مبتلا به ام. اس با توجه به نقص ایمنی و مقاومت کمی که در مقابل ویروس کرونا ممکن است داشته باشند نیازمند مراقبت و رعایت دقیق نکات بهداشتی هستند، افزود: البته بیماران خاص خود قرنطینه شدن را که یکی از مهمترین روش ها است، باید جدی بگیرند و تا قطع شدن زنجیره بیماری کرونا در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۸۱ بیمار مبتلا به ام. اس در زنجان تحت پوشش انجمن خیریه ام. اس امید هستند، اظهار داشت: این انجمن به منظور حمایت از جامعه هدف، برنامه ها و فرآیندهایی را اجرا کرده است تا تردد بیماران در سطح شهر را کاهش و اقلام غذایی و بهداشتی آنها را با یاری خیرین و کمک های پویش های مردمی تامین کند.

وثوق افزود: از جمله اقدامات انجمن امید، تمرکز تخفیفات دارویی انجمن در داروخانه ها، ارسال تیم پرستاری به منازل بیماران جهت آموزش و تزریق داروها به صورت رایگان، تامین و ارسال پدهای الکلی به صورت رایگان و ارایه مشاوره های تلفنی و آموزش و ارائه توصیه های بهداشتی است.

وی ادامه داد: توزیع بسته های غذایی به همراه محلول ضدعفونی کننده سطوح به بیماران نیازمند شهر زنجان، توزیع بسته ها ی شامل ماسک قابل شستشو، محلول ضد عفونی کننده سطوح و سایر مواد بهداشتی به بیماران شاغل شهر زنجان و توزیع  بسته های غذایی و بسته های بهداشتی شامل لاتکس، ماسک، ژل ضدعفونی کننده دست و محلول ضدعفونی کننده سطوح به بیماران ساکن در روستاهای شهرستان زنجان از دیگر اقدمات انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان در این روزها است.

انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.


۱۳۹۹/۰۱/۱۲، ۱۰:۳۸:۳۶       2417

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی