به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی روز دوشنبه در بازدید از بزرگترین کلینیک فوق تخصصی بیماران ام اس استان افزود: در صدقه مستحبی فقر شرط نبوده، بلکه نیت عمل مهم است و در اسلام برای هر کاری که مورد پذیرش عرف جامعه باشد، به انجام این امر توصیه شده است.
وی با استناد به آیات قرآن کریم یادآور شد: هرکار خیری که با نیت قرب الهی در جامعه انجام شود، برای شخص صدقه نوشته شده و در اعمال افراد ثبت می شود.
این مرجع تقلید ادامه داد:ساخت بیمارستان و تامین نیاز بیماران صدقه محسوب می شود و در این میان اعمال و فعالیت‌های انجام گرفته در خیریه ها مایه خرسندی و کمک به کسانی که رنجورند در پیشگاه خداوند بسیار ارزشمند است.
آیت الله حسینی زنجانی افزود: تبلیغات و آگاهی رسانی فعالیت های این انجمن انجام شود و کانال های مختلفی نیز برای اطلاع رسانی به مردم وجود دارد که مساجد یکی از مهمترین محل برای ارائه گزارش به عموم مردم است.


وی مشارکت خیرین در ساخت کلینیک فوق تخصصی بیماران ام اس را اقدامی ارزشمند عنوان و خاطر نشان کرد: کمک به حل مشکلات مردم و کاهش آلام درد بیماران اجر شایسته ای در نزد خداوند دارد و در قرآن نیز به آن توصیه شده است.
سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان ادامه داد: فاز نخست کلینیک تخصصی ام اس زنجان توسط یک خیر با10 میلیارد ریال اعتبار درحال احداث است که هم اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جمال وثوق خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 500 بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده که برای 805 بیمار پرونده تشکیل شده و تاکنون در تامین داروهای مورد نیاز مشکل نداشته است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی


Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

  

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی