شب همایش و کنسرت در سمپادیوم یکی از دوستان اومد و مستر تیستر رو دعوت کرد برای صبحونه حمایت از بیماران ام اس که مستر با کمال میل قبول کرد این افتخارو. شب قبل بعد صرف شام در کاروانسرای سنگی و صرف چای در هتل کوچیک! ۴ صبح تو هتل بزرگ خوابیدم که محل اسکان گروه پاتیل هم بود. چون قول داده بودم ۸ صبح با آقایان سپیدفر و سیدین که خیلی هم برام زحمت کشیدن رفتیم به سمت صبحونه. عمرا با این خستگی می رفتم صبحونه اگر کار خیر در کار نبود. رسیدیم. رستوران تو یک پانل نزدیک کوه بود و ماشین های زیادی اونجا ایستاده بودن. خیلی از مردم نه برای صبحونه بلکه برای حمایت از بیماران ام اس اونجا میان و صبحونه می خورن.
روی زیر اندازی یک سری جوون نشسته بودن و با هم می گفتن و می خندیدن. این جوونا همون هایی بودن که با بیماری سخت ام اس دست و پنجه نرم می کنن ولی چهره خسته و دردمندشون خنده هایی با غم پنهان داشت. وقتی ازشون خواستم باهاشون عکس بگیرم دیدم یکی از خانم ها رفت و خودشو پنهان کرد و به بقیه گفت زیر عکسمون می ذارن ام اسی ها! خیلی ناراحت شدم از این صحنه و بهشون قول دادم عکسشون رو نذارم. دلیلی که عکسشون رو نذاشتم همین بود.
رفتم تو آشپزخونه و با خانمی که مدیریت این مکان مقدس رو داشت عکس گرفتم و با پرسنل که اکثرا خانم بودن هم همینطور. اونجا املت و تخم مرغ نیم رو درست می کردن که ظاهر بینظیری داشتن. رفتیم روی صندلیهایی که بیرون بود نشستیم و سفارش دادیم:
کیک زعفرانی, پیراشکی, پیراشکی مربای به و سیب, نان اردک که نان سنتی زنجانه و با تخم مرغ, آرد و شیر و شکر سرخ می شه و خیلیم خوشمزه بود و از ده می آوردن نون رو. لقمه های کوچیک پنیر و گردو و سبزی که لای نون تافتون زنجان هم بود که اونها هم خیلی خوشمزه بود. کلا عشق رو می شد تو غذاها دید. آقای کیارش استاد بین المللی آشپزی همیشه بهم می گه که وقتی می خواد استعداد افراد رو تو آشپزی شناسایی کنه ازشون می خواد که تخم مرغ نیمرو کنن. از همون تخم مرغ می فهمه که کسی که اونو پخته عاشق آشپزی هست یا نه! اینجا هم می شد عشق رو در صبحونه این رستوران دید.
حلوای سنتی و حلوای زعفرانی(ترک) هم خوردیم که فوق العاده بودن. خیلی از دوچرخه سوارها هم میومدن و اونجا غذا می خوردن. املت و نیمرو هم رسید که واقعا با نون تازه چسبید. خیلی خوشحال بودم که تونستم اونجا رو تیست کنم. امیدوارم شما هم بعد خوندن این مطلب همین هفته برنامه سفر به شهر زیبا و تاریخی زنجان رو هماهنگ کنین و از این رستوران هم استفاده کنید و هم به جوونایی که باید الان فکر تشکیل زندگی و آینده و ... باشند ولی الان نگران سلامتیشون هستند کمک کنید.
هزینه ۲۵۰۰۰ تومان شد که برای این همه غذا خیلی ارزون بود. علاوه برکمک صبحونه می تونین شماره حساب بانک پاسارگاد ۱- ۱۵۱۵۱۵۰ رو یادداشت کنین و هر جور میتونین کمک کنین.

منبع: آقای خوشخوراک آسیا


۱۳۹۴/۰۳/۱۹، ۱۴:۲۶:۵۲       2755

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی