در همایش ملی انجمن های ام اس ایران مطرح شد؛

خاص شدن بیماری ام اس مهمترین خواسته مدیران انجمن های ام اس ایران است

در همایش ملی انجمن ام اس ایران آقای دکتر محمد علی صحرائیان نایب رئیس انجمن ام اس ایران اظهار نمودند: به جهت ارائه هرچه بهتر خدمات برای بیماران ام اس، خاص شدن این بیماری اصلی‌ترین درخواست انجمن های ام اس ایران است.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان، همایش ملی انجمن ام اس ایران با حضور مدیران عامل انجمن‌های ام اس سراسر کشور به مدت دو روز از 10 الی 12 مرداد ماه به میزبانی استان اردبیل برگزار شد که از استان زنجان نیز آقای شکوریان رییس هیئت مدیره انجمن حضور داشتند.

آقای شکوریان در این مراسم ضمن طرح مشکلات تهیه داروهای گران بها برای بیماران به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت از بیماران ام اس و ساخت کلینیک در حال احداث بیماران ام اس زنجان توضیحاتی به اطلاع حضار رساندند.

وی همچنین از مدیران انجمن های حمایت از بیماران ام اس سراسر کشور به استناد مصوبه هیئت مدیره دعوت نمودند تابستان سال آینده از کلینیک در حال احداث فوق تخصصی بیماران ام اس در زنجان بازدید فرمایند.

نایب رئیس انجمن ام اس ایران نیز در این همایش بیان کردند: در ایران حدود 60 هزار بیمار مبتلا به ام اس وجود دارد که این آمار در نواحی کشور متفاوت است که در هر 100 هزار نفر 100 نفر  مبتلا به ام اس می‌باشند.

آقای دکتر صحرائیان در اشاره به آمار مبتلایان به ام اس ایران در  مقایسه با سایر کشور‌ها  اذعان داشتند: آمار مبتلایان به ام اس در ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه زیاد بوده و‌ در مقایسه با کشور‌های اروپایی شیوع کمتری را شاهد هستیم.

نایب رئیس انجمن‌ ام اس ایران تصریح کرد: بیمار ام اس علاوه بر دارو درمانی در برخی موارد نیاز به حمایت‌های روحی و عاطفی نیز دارند که ممکن است این حمایت‌ها در مطب قابل انجام نباشد به همین سبب برای کاهش فاصله بین پزشک و بیمار باید کارهای اساسی انجام بگیرد.

انتهای پیام/


۱۳۹۶/۰۵/۱۴، ۱۵:۰۲:۴۱       2152

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی