نخستین نشست اعضای هیات مدیره و روسای کمیته های تخصصی انجمن ام.اس امید زنجان به منظور تبیین اهداف و ترسیم نقشه راه همکاری در راستای تحقق رسالت های انجمن در محلکلینیک امید برگزار گردید. 
مهندس جاویدان ریاست هیات رئیسه انجمن ام.اس ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی و ظالمانه اهواز ،  به اهمیت و تبعات ارزشمند این نوع جلسات و نشست ها اشاره کرد و یادآور شد دغدغه رفع گوشه ای از مشکلات و درد و آلام سایر انسان ها و همچنین همت و مساعی در جهت ایجاد بستر آرامش و فضای مطلوب برای زندگی آنها موهبتی است وصف ناپذیر چرا که این نهایت عنایت پروردگار است و بایستی با همکاری مجدانه و برنامه ریزی های مدبرانه و جامع قدر این نعمت پر برکت را بیشتر بدانیم .ایشان با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه ی کمیته های تخصصی تصریح کرد این کمیته ها  به عنوان ستون فقرات انجمن ام.اس  می باشند و در نتیجه بیمارانی که همواره به سبب خود بیماری در فضای شخصی و اجتماعی با مسائل گوناگون دست و پنجه نرم می کنند با  رویکرد و فرآیند ساختاری مناسب کمیته ها می توانند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازند. 
مهندس جاویدان ادامه داد ایجاد یک چارت سازمانی و تعیین وظایف نیروهای انسانی ، همواره از جمله اقدامات غیرقابل اجتناب در فرایندهای سازمانی است لذا  انجمن ام اس نیز تلاش دارد با تدوین برنامه ای کلی و جامع و همچنین با نشان دادن اهمیت و جایگاه اتاق فکر، جهت تزریق ایده ها ، نقطه نظرات و برنامه های بدیع در بدنه این سازمان از این مهم غافل نشود.
اسلامیه مدیر عامل انجمن ام.اس امید زنجان در ادامه با توجه به نقش کمیته های تخصصی تاکید کرد آن چه که در وهله ی اول در این کمیته ها نیاز محسوب می شود ، تخصص می باشد لذا با تمرکز افرادی آگاه، با دانش و به روز در این جایگاه ها بی شک خواهیم توانست قدم موثری در راستای تحقق اهداف انجمن  بر داریم .
ایشان با تاکید بر این که کمیته ها فقط تصمیم ساز هستند ابراز داشت کمیته های تخصصی به هیچ وجه نقش اجرایی ندارند و وظیفه ی اصلی انها تولید فکر و شکل دهی تصمیمات سازمانی است .
وی تعامل و همکاری فی ما بین کمیته ها را امری مهم و اساسی عنوان کرد و اظهارداشت اعضای کمیته ها  ضمن انجام وظایف ذاتی می توانند با ایجاد راه های ارتباطی با یکدیگر و همچنین پایه ریزی برنامه های جامع و مرتبط، ضمن شکل دهی فضایی صمیمی و مطلوب،راندمان و کیفیت رویکردهای سازمانی  را نیز ارتقا دهند.
مدیر عامل انجمن ام.اس امید زنجان در بخش دیگری از سخنانش  ضرورت وجود آمار و اطلاعات دقیق را پر اهمیت دانست و تصریح کرد در دنیای مدرن امروز مبنای هر نوع حرکت و اقدامی، داده و اطلاعات می باشد از اینرو این امر مهم و حباتی نیز نباید در این انجمن مغفول واقع گردد و کمیته های تخصصی بایستی با مکانیزه کردن و با هدف  دسترسی اسان و سریع به اطلاعات، بسترهای مناسبی را فراهم آورند.
امینیان عضو هیات رئیسه انجمن ام.اس نیز به تعامل و همکاری های چندجانبه کمیته های تخصصی تاکید کرد و افزود چگونگی و نحوه ی ارتباط گیری بین کمیته ها با توجه به حوزه های مشارکتی بایستی از یک روند صمیمی و فضایی مطلوب برخوردار باشد چرا که شکل و پیوستگی ارتباط انها نحوه ی عملکرد سازمانی را به طور قابل توجهی تغییر خواهد داد.
روسای کمیته های تخصصی نیز هر یک  در ادامه با توجه و ارزیابی نوع فعالیت کمیته ها حضور نسل  جوان و فعال را در فرایندهای سازمانی  مهم و اساسی ذکر کردند و افزودند روند تغییر و رشد فکری نسل جوان با تازگی ها و متدهای روز دنیا همراه است لذا نوع نگرش انها در اطلاع رسانی و مقوله مهم آموزش نیز می تواند قابل تامل باشد. 
روسای کمیته های تخصصی ضمن تاکید آموزش چه قبل، بعد و درحین بیماری یاداور شدند این مهم در این انجمن بایستی به نحو مطلوبی بسترسازی و برنامه ریزی گردد چرا که هنوز مردم با بیماری ام. اس آشنایی کافی را ندارند .
شایان ذکر است خانم ها آرزو مفتاح پور به عنوان رئیس کمیته برنامه ریزی ، ثروت همامی رئیس کمیته جذب داوطلبان ، المیرا سنائی رئیس کمیته فرهنگی ، لعیا کاوندی رئیس کمیته ورزشی و سیده رویا جمالی رئیس کمیته امداد و رفاه و آقایان مرتضی عزیزپور رئیس کمیته مشارکت های مردمی ، صمد گیلک رئیس کمیته امور مالی ، مرتضی اذانی رئیس کمیته عمران ، فریدون طاهری رئیس کمیته پزشکی و ابراهیم راسخی مسئول اتاق فکر انتخاب شدند .
همچنین نشست فوق با طرح پرسش و پاسخ فی ما بین اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای کمیته های تخصصی به کار خود پایان داد.


۱۳۹۷/۰۷/۱۷، ۰۸:۴۹:۵۲       2443

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی