نشست جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس (امید) با مهندس یحیی رحمتی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تبیین فضاهای مشارکتی و همکاری های چندجانبه در حوزه های صنایع دستی و گردشگری در محل اداره کل میراث فرهنگی برگزار گردید.


نسیم اسلامیه مدیر عامل انجمن ام.اس امید زنجان در این نشست فرصت ها ، قابلیت ها و همچنین رویکردهای ساری و جاری در اداره کل میراث فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد اداره مزبور به جهت پتانسیل ها و فعالیت های سازمان یافته بویژه در حوزه ی صنایع دستی برای انجمن ام.اس بسیار حائز اهمیت می باشد.
ایشان ادامه داد آموزش و بکارگیری بیماران ام.اس در حوزه های صنایع دستی به خصوص با تمرکز در مشاغل خانگی نیاز این نوع بیماران را از جنبه های مختلف از جمله سلامت و بحث های معیشتی تا حدودی مرتفع می سازد وی افزود بر اساس امار موجود 70 درصد مبتلایان بانوان می باشند از اینرو فعالیت در حوزه ی صنایع دستی در مقایسه با سایر زمینه ها برای انها بسیار مناسب تر به نظر می رسد.
اسلامیه با تاکید بر این مهم که عمده رسالت انجمن ام.اس امید  تامین داروی بیماران است اظهار کرد با توجه به شرایط بیماران تحت پوشش نمی توان از سایر نیازهای آنها چشم پوشی کرد چرا که پایه و اساس حقیقی این انجمن فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حفظ ، ارتقای امید و اعتماد به نفس در آنها می باشد که بی شک فقط با تامین دارو محقق نخواهد شد. 
محسن جاویدان رئیس هیات مدیره انجمن نیز در ادامه به حضور همیشگی بیماران در فضایی پویا و شاداب تاکید کرد و ابراز داشت با توجه به مطالبات روحی بیماران ، تاثیرات اجتماعی و ماهیت ذاتی خود بیماری ام.اس ایجاد فضای مناسب برای دور کردن آنها از شرایط منفی و پر استرس  نیز در چارچوب وظایف انجمن تعریف می شود چرا که اثرات آن در بسیاری از مواقع کم تر از دارو نخواهد بود.
وی ادامه داد فرصت های شغلی مناسب و رو به رشد که با همت و تلاش اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های اجرایی  در حال شکل گیری در بین مردم و بازارهای مصرف می باشد و همچنین با توجه به این نکته که استان زنجان رتبه ی بسیار خوبی در تولیدات صنایع دستی دارد قطعا اداره مزبور می تواند هم در بحث آموزش و هدایت و هم در امرار معاش بیماران نقش بسزایی داشته باشد. 
مهندس یحیی رحمتی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن ابراز خرسندی از تلاش انسان ها برای یکدیگر بویژه در زمان بیماری ابراز داشت پیش از هر چیزی ماهیت وجودی مؤسسات خیریه بویژه در حوزه سلامت بی نهایت قابل تکریم و احترام است چرا که بر طرف کردن درد یک انسان، شایستگی و عنایت خاص پروردگار را می طلبد.  
مهندس رحمتی اظهار داشت تلاش برای گسترش سلامت در جامعه خواسته یا ناخواسته وظیفه تمامی حوزه ها، واحدها ، سازمان ها و دستگاه ها  می باشد چرا که پیشبرد اهداف و رویکردها تنها در فضا و جامعه ای سالم رخ میدهد از اینرو اداره میراث فرهنگی نیز قطعا موجبات حمایت خود را فراهم خواهد اورد.  
وی با تاسی از اقدامات اداره یاد شده  و با توجه به محدودیت های موجود در صنایع دستی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط بیماری ام.اس، صنایعی همچون ملیله کاری و چاروق دوزی را برای بیماران بسیار مناسب دانستند چرا که صنایع ذکر شده در حال پیشرفت بوده و امکان تمرکز آنها در منازل آسان تر می باشد و مهمتر اینکه از بازار مصرف خوبی برخوردار است . 
مهندس رحمتی همچنین یاد آور شد کارآموزان بعد از گذراندن دوره های آموزشی اگر موفق به تولید انبوه شوند قادر به دریافت پروانه تولید خواهند شد که از جمله ی مزایای این پروانه بیمه، تسهیلات، معرفی به نمایشگاه و حتی مشمول معافیت مالیاتی نیز خواهند شد.
وی در پایان ضمن شرح مبسوطی از امکانات و پتانسیل های گردشگری ، امادگی اداره میراث فرهنگی را در حمایت از بیماران در این حوزه نیز اعلام داشت .


۱۳۹۷/۰۷/۱۷، ۰۸:۵۹:۵۶       2345

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی