نشست مشترک جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس (امید) با مریم رشتچی مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای ایجاد فضای همکاری و همچنین بسترسازی مناسب آموزشی در حوزه ی سلامت بویژه معرفی و شناسایی بیماری رو به رشد ام.اس در کلیه مدارس استان در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، محسن جاویدان رئیس هیات مدیره انجمن ام.اس امید زنجان در این نشست با تکیه بر این مهم ،که فضای مطلوب و همچنین متدهای علمی و اصولی مدارس در حوزه ی آموزش منجر به انعطاف پذیری دانش آموزان و اولیا درپذیرش مسائل گوناگون از جمله هشدارهای پیشگیرانه در حوزه های بهداشت و سلامت شده است خاطر نشان کرد بیماری ام.اس هنوز ناشناخته و در حال رشد بوده وهمچنین گزارشات و آمارها حاکی از بروز آن در سنین پایین حتی 10 سالگی نیز می باشد از اینرو با برنامه ریزی منسجم  و تمرکز مستمر و مجدانه در مراکز علم و دانش،رویکرد اطلاع رسانی و پیشگیری به نحو مطلوبی مثمر ثمر خواهد بود.
ایشان با اشاره به اینکه دانش آموزان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می دهند ابراز داشت عبور موفقیت آمیز از مسیر فراگیری علم و دانش از جمله نیازهای اساسی هر فردی محسوب می شود ولی گاها عواملی از جمله بیماری ها شرایط را پیچیده و دشوار می سازد و از طرفی دانش آموز به دلیل عدم اعتماد به نفس یا عدم شناخت صحیح بیماری و همچنین تبعات اجتماعی از بازگو کردن آن پرهیز می کند که قطعا مسئولان و صاحبنظران حوزه ی گسترده و وسیع آموزش و پرورش با آموزش صحیح و بموقع و با تغییر نگرش در سبک زندگی ،در جلوگیری از بسیاری از آسیب ها موثر خواهند بود.جاویدان همچنین یادآور شد وجود بیماری ام.اس در خانوده ها ممکن است به افت تحصیلی دانش آموزان و یا مواردی شدیدتر نیز دامن بزندکه حضور کارشناسان و ظرفیت های مختلف دیگر در مدارس و با بکارگیری روش های کاربردی و انتقال محتوای تخصصی، دانش آموزان و اولیا را به سهولت هدایت خواهند کرد. وی ادامه داد افرادی که با بیماری ام.اس دست و پنجه نرم می کنندهمواره به لحاظ دارو و سایر مشکلات  از جمله معیشتی و مسائل مختلف فردی و اجتماعی تحت پوشش جمعیت خیریه ام.اس امید خواهند بود.
نسیم اسلامیه مدیر عامل انجمن نیز به دلیل ناشناخته بودن بیماری، به مغفول واقع شدن بیماران ام.اس اشاره کرد و افزود گاهی افراد مبتلا بیشتر از خود بیماری از مغفول واقع شدن توسط جامعه بسیار رنج می برند چرا که راجع به بیماری و فرد مبتلا ، تعبیرات مختلف و عجیبی شکل می گیرد وی ادامه داد با بهره مندی از پتانسیل های  موجود در مدارس و حضور سفیران و کارشناسان در آن مکان ها  ضمن معرفی صحیح بیماری ، شرایط پیشگیری و درمان نیز به طور قابل توجهی بهبود داده خواهد شد.
وی یادآور شد هر دانش آموز به منزله ی یک خانواده است از اینرو دانش آموزان می توانند سفیران انجمن ام.اس امید زنجان در خانواده هایشان باشند که بی شک ضمن تقویت و تحکیم ارتباطات درونی و بهبود مسائل روحی ، با روزنه ای از امید که فقط برای سلامتی آنها خودنمایی می کند آشنا می شوند.
مریم رشتچی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان نیز فراوانی انجمن و مؤسسات خیریه را در استان زنجان به فال نیک گرفت و افزود وجود چنین مؤسساتی که دغدغه تسکین گوشه ای از آلام جامعه را دارند بسیار قابل تقدیس و تکریم می باشد ولی یکی از مشکلات این مؤسسات عدم تجمیع و تمرکز آنها در یک مؤسسه یا انجمن واحد می باشد چرا که در این صورت ساماندهی و برنامه ریزی برای حضور آنها در مدارس استان نیزبه سهولت رخ می داد .
ایشان با اشاره به این که آموزش و پرورش خانواده ی پرجمعیتی است و مسائل و موضوعات آموزشی مختلفی می تواند در بستر آن زمینه سازی شود اظهار داشت از جمله دستور کارهای واحد روابط عمومی و کمیته تفاهنامه،  برنامه ریزی و هدایت صحیح مؤسسات و انجمن ها به جهت حضور در مدارس می باشد .
وی با اشاره به تجارب و ماحصل حضور سایر مؤسسات در مدارس تصریح کرد انتفاع و تامین بودجه مؤسسات برای تحقق رسالت هایشان امری بدیهی است اما نگاه فقط انتفاعی به مدارس منطقی و شدنی نیست چرا که در مورادی حتی با اعتراض شدید برخی مدیران و والدین مواجه شده ایم.
رشتچی در پایان روشن بودن رفتار و رویکردهای آموزش و پرورش را برای جامعه مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد عمده رسالت این اداره تلاش و مساعی در راستای ارتقای علم و دانش افراد می باشد و لازم است  سایر مسائل آموزشی فرایند تحصیل را بویژه در بازه های زمانی معین مختل ننماید . گفتنی است مقرر گردید بر اساس نظر و نتیجه ی جلسه معاونین  و همچنین بررسی مفاد تفاهنامه فی ما بین توسط کمیته مربوطه در اولین فرصت جهت انعقاد تفاهنامه اقدامات لازم صورت گیرد.


۱۳۹۷/۰۷/۱۷، ۰۹:۰۳:۱۷       1887

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی