هیات مدیره منتخب جمعیت خیریه ام.اس زنجان که با توکل و عنایت پروردگار در تاریخ ۹۷/۰۴/۲۹ رسماً  شروع به فعالیت نمودند در همان مراحل اولیه، با تشکیل جلسات متعدد هیات مدیره و ساماندهی و تکمیل کمیته های ده گانه، تغییر و تحول  بسیاری از موضوعات ریشه ای و اساسی از جمله چارت سازمانی ، بروز رسانی اطلاعات، برقراری ارتباط موثر با جامعه بیماران با بهره مندی از روش ها و تکنولوژی های روز، جذب نیروی انسانی کارآمد و همچنین شفاف سازی فرایند جمعیت ام.اس بخصوص مسائل مالی و تقویم ریالی کمک های غیرنقدی خیرین، برای عموم را در دستور کار و سرلوحه امور قرار داد.

جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان با ارائه و تنویر وظایف و مسئولیت های اساسی و همچنین با تمرکز در ساختارهای سازمانی تلاش و همت خود را معطوف به ساماندهی و ترسیم نقشه راه اصولی در راستای خدمات رسانی مناسب به جامعه هدف نموده است ایضاً با بررسی و تفحص در ماهیت وجودی و وظایف ذاتی موسسات خیریه و نحوه ی تاثیرگذاری آنها در جامعه که همیشه نقش خیرین در خط مقدم این موسسات برجسته و مبرهن می باشد این هیات مدیره نیز با ظرافت، توجه و برنامه ریزی های خاص، تدابیر و رویکردهای جدیدی در راستای حضور و جذب حمایت های آنها اندیشیده و عملیاتی کرده است. در نهایت آنچه که  بر همگان هدف ، رسالت و نیت خداپسند تلقی می شود حمایت و یاری رسانی به بیماران مبتلا به ام.اس می باشد که با مساعی مستمر در این خدمتگزاری بویژه در حوزه های حمایتی، درمان و پیشگیری و سرعت بخشیدن به تجهیز و بهره برداری از کلینیک فوق تخصصی ام.اس امید با عنایت و همت خیرخواهانه خیرین بزرگوار در پیشگاه خداوند متعال سربلند خواهیم بود.

در ادامه باید یادآور شد از جمله رویکردهای جمعیت خیریه ام.اس زنجان در راستای تحقق اهداف و برنامه های مزبور و به منظور پاسخگویی مطلوب به نیاز همیاران، تشکیل کمیته های تخصصی از جمله پزشکی،  برنامه ریزی، امداد و رفاه،  فرهنگی و آموزشی، ورزشی، حقوقی،  جذب داوطلبین، جذب کمک و مشارکت های مردمی، مالی و عمران می باشد که هر یک با شرح وظایف معین و کاربردی  و  با بهر ه مندی از تخصص و تجربه، برنامه های خود را آغاز کرده اند. آنچه کمیته های تخصصی را قدرتمند و بازدهی را بهبود و همچنین دستیابی به رسالت ها را تسهیل می بخشد شناخت صحیح از همیاران ام.اس می باشد که در این راستا همت گمشاده ایم تا با تشکیل ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات با  هدف  بروز رسانی پرونده های همیاران این حلقه ی مفقوده را جبران کنیم.  فرایند کمیته های تخصصی با تاسی از نیاز و ملزومات درمان و بهبود شرایط بیماران ام.اس تشکیل و ترسیم می گردد به گونه ای که هر یک از کمیته ها به دنبال رفع مشکلات و توسعه فضای درمانی بیماران در حوزه ا ی معین می باشد. از جمله برنامه ها و وظایف کمیته ی پزشکی، تشکیل پرونده تخصصی پزشکی برای مراجعین جدید، رایزنی جهت دریافت داروی رایگان، خدمات دندانپزشکی رایگان با حمایت دندانپزشکان خیر،  ترتیب فرایند آزمایشات رایگان با بهره مندی از آزمایشگاه های خیر،  همچنین رایزنی با فیزیوتراپیست های خیر جهت انجام فیزیوتراپی رایگان، رایزنی با شرکت های دارویی جهت آموزش صحیح استفاده از داروها و پاسخ به سوالات بیماران و بسیاری از موارد دیگر که با تمرکز در نیاز بیماران قابل پیگیری خواهد بود. اما از جمله کمیته هایی که با تمام قوا و با همکاری سایر کمیته ها  تلاش می کند مشکلات معیشتی همیاران را رفع و شرایط زندگی آنها را به استاندارد نزدیک کند کمیته امداد و رفاه می باشد که مسئول توزیع و تامین بسته غذایی، تامین و توزیع پک شب یلدا ، تامین و توزیع پوشاك عید نوروز، بازدید و عیادت از خانواده هاي تحت پوشش انجمن در منزل و بیمارستان، پرداخت وام براساس اعتبار انجمن، خیرین و منابع بانکی، پرداخت کمک هزینه مسکن، اجاره و خرید و همچنین تهیه و توزیع پوشینه رایگان و بسیاری از موارد دیگر می باشد . در ادامه باید افزود از جمله مطالبات حیاتی انجمن ام.اس تقویت حضور پررنگ و فعال همیاران در جامعه می باشد لذا کمیته فرهنگی و آموزشی با بررسی دوره های آموزشی مورد نیاز و با در نظر گرفتن نتایج نیاز سنجی و همچنین با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت های معین، مراتب این مهم را فراهم آورده و شرایط فراگیری مهارت بویژه برای بانوان را جاری می سازد.

لازم به ذکر است تبعات حضور در جامعه و نقش ارتباط های اجتماعی همواره در پروسه ی درمان مثبت و مفید می باشد ولیکن با  گذر زمان و تجربه ی حضور در بین همیاران مشکلات عدیده ای که بیمار را با آن بسیار درگیرمی کند عدم سازگاری افراد جامعه با آنها و برداشت نادرست از بیماری است و از آنجایی که آمارها میزان ابتلا به بیماری ام.اس در بین زنان را بیشتر نشان میدهد این شکل از پیامدها روند صعودی را طی می کنند که با ایجاد کمیته حقوقی تلاش کرده ایم در چنین موارد و موقعیت هایی نیز در کنار بیماران بوده و از حقوق طبیعی آنها دفاع کنیم. سایر کمیته ها از جمله برنامه ریزی که با نقشه ی راهبردی ساختار کلی سیستم را طراحی می کند  با اعمال نظر در رویکردهای مختلف کمیته های دیگر، ضمن تبیین خط و مشی از تداخل و موازی کاری ها جلوگیری و همچنین در حفظ و چگونگی ارتباط فی ما بین کمیته ها، متمرکز می باشد. کمیته جذب داوطلبین که همیشه با روش های خاص و ویژه ای به سراغ داوطلبین و خیرین می رود به عنوان ویترین انجمن نیز بشمار می آید چرا که حضور داوطلبین و خیرین جهت پیشبرد فرایندها می تواند نقش تسهیل کننده و قابل توجهی داشته باشد به همین منظور اعضای این کمیته  ابتدا به ساکن بایستی از یک سری مشخصات ذاتی برخوردار باشند و کمیته دیگری که شاید به نوعی تکمیل کننده کمیته امداد و رفاه و کمیته جذب داوطلبین می باشد کمیته جذب کمک و مشارکت های مردمی است که با حضور در بین خیرین و انسان های خوش قلب مجموعه ای از مایحتاج همیاران را تامین می نماید. اما کمیته های مالی و عمرانی که تدابیر و اقدامات آنها معطوف به بسترهای زیرساختاری می باشد تخصص و نیازهایی است که به طور مجدانه ای توسط کمیته های یاد شده پوشش داده می شود . گفتنی است در چارت سازمانی سعی کرده ایم با گنجاندن اتاق فکر برای ارائه ی راهکارهای بدیع و زودبازده و تزریق ایده های نو همواره از همراهی و همفکری آنها نیز بهره مند گردیم.


۱۳۹۷/۰۸/۱۵، ۱۴:۲۸:۰۰       2163

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی