گردهمایی همیاران جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان با حضور با شکوه و حداکثری همیاران،  اعضای هیات امنا، هیات مدیره ، روسای کمیته ها و همچنین داوطلبین خیر در روز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام محمد صادق (ع) در سالن مهرانه برگزار شد. 
از جمله اهداف ، ساختار و برنامه های این گردهمایی، دستیابی به نقشه ی راه مطلوب تر و کاربردی تر در پیشبرد رویکرد جمعیت خیریه ام.اس  پیش بینی شده بودکه خوشبختانه با مشارکت همیاران در فرآیند  پرسش و پاسخ و همچنین تکمیل  برخی فرم ها ، تحقق این مهم را برای جمعیت تسهیل بخشید. 
با توجه به امر ضروری و  لاینفک  ارتباط تنگاتنگ و نیاز به استماع دغدغه ها و تازه های زندگی همیاران در راستای تقویت وارتقای خدمات، ایضاً این دورهمی فرصت مناسبی را نیز ایجاد کرد تا ضمن آشنایی نزدیک هیات مدیره و روسای کمیته ها با همیاران، مطالبات دوسویه  مطرح گردد.   
نسیم اسلامیه مدیرعامل جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان در این گردهمایی ضمن معرفی جامع اعضای هیات مدیره و روسای کمیته ها  ابراز داشت  هدف اصلی از برگزاری این همایش اشاعه و تجربه ی لحظات  شاد و پر امید در کنار هم می باشد .
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین اظهار داشت وجود افراد فعال در خیریه، شرایط و بسترهای مناسب فکری و عملی را در زمان های مختلف تضمین و تامین می نماید چرا که انها بر این باورند که رسالت در این خیریه تنها خدمت و یاری رسانی است.    
اسلامیه  با گریزی به فرایند تکمیل فیزیکی ساختمان کلینیک ام.اس امید اظهار داشت این کلینیک با همت و تلاش خیرین  به منظور تامین نیازهای پزشکی و رفاهی برای بیماران ام.اس در حال ساخت می باشد که بی شک با اتمام این پروژه ماموریت خدمات رسانی به نقطه ی مطلوبی دست خواهد یافت . 
دکتر فرهاد  گلی پور متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصصی ام.اس با ارائه ی توضیحات مبسوطی در خصوص بیماری ام.اس اذعان داشت نگاه فنی و علمی در ابداع راهکارهای بدیع در جهت درمان و پیشگیری، آینده را برای بیماران و جامعه ی پزشکی روشن و پر امید می سازد. 
ایشان با توضیحات مشروحی راجع به نحوه ی عملکرد بدن در زمان بیماری ، تغییر و تحولات فیزیکی را مورد اشاره قرار داد و افزود ساختار این بیماری به میزان قابل توجهی  ریشه در شرایط زندگی و روحی فرد مبتلا دارد. 
دکتر فریدون طاهری رئیس کمیته ی تخصصی پزشکی در بخش دیگری افزود این محفل فضای اطلاع رسانی و انتقال نکات مهم را بیش از هر روش دیگری  فراهم می آورد و همچنین منجر به وفاق و ارتباط موثر جامعه ی هدف  با جمعیت خیریه میشود . 

دکتر فریدون طاهری در ادامه  با ارائه ی راهکارهای مناسب پزشکی خاطر نشان کرد عملکرد بدن در انسان ها به میزان قابل توجهی به تغذیه بستگی دارد وی در همین راستا  اثرات و تبعات  بسیاری از اقلامی که  روزانه مورد استفاده قرار می گیرد را مورد بحث و بررسی قرار داد. 
دکتر صدیقه دهنایی عضو هیات مدیره جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان نیز  با تاکید بر نقش ساختارهای روحی و روانی در پیشرفت سلامتی اظهار داشت نتایج  فکری و دغدغه های درونی بیمار اگر روند رو به مثبتی داشته باشد به میزان قابل توجهی در فرایند درمان تاثیرگذار خواهد بود . 
وی ادامه داد وابستگی به دارو تنها منجر به محدود کردن بدن و یکنواخت سازی شرایط فیزیکی خواهد شد چرا که ممکن است فرد بیمار با استفاده از دارو نه وضعیت مطلوب تری و نه وخیم تری را تجربه کند بلکه تنها در یک نقطه از  شرایط معین باقی بماند این  در حالی است که نباید فراموش کرد هیچ دارویی بدون عوارض نیست.
 دکتر دهنایی ادامه داد در نقطه ی  مقابل چنین شرایطی ، هر چقدر بیمار خود را  در جریان زندگی رها کند  و انرژی و سمت و سوی ذهنی خود را به ارتباطات اجتماعی ، تغذیه مناسب ، فعالیت های فیزیکی سوق دهد شاهد تحولات شگرفی در شرایط روحی و فیزیکی خواهد  بود .   
از دیگر برنامه های این گردهمایی اجرای موسیقی زنده و سخنرانی های امید بخش توسط همیاران موفق جمعیت بود . 
شایان ذکر این برنامه با فرایند پرسش و پاسخ فی مابین همیاران و اعضای هیات مدیره و روسای کمیته ها به کار خود پایان داد.

 

 

 


۱۳۹۷/۰۹/۱۰، ۱۰:۱۹:۴۱       2128

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی