نمایندگی انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان در شهرستان ابهر طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ام اس استان زنجان این مراسم با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن ام اس استان زنجان، حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ابهر، آقای فخیمی رییس شورای شهر شهرستان و جمعی از خیرین و اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان ابهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ابهر در این مراسم ضمن تشکر از حضور اعضای انجمن در این شهرستان به پروژه در حال احداث توسط انجمن ام اس در زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه عظیم کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) که در حال تاسیس است نشان از یک اراده عظیم، دلسوزانه و مخلصانه خیرین است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه ایجاد نمایندگی انجمن در این شهرستان یکی از نیازهای ضروری بیماران ام اس در ابهر به شمار می رفت، اضافه کرد: تاسیس نمایندگی انجمن ام اس در شهرستان ابهر کار مبارکی است که امیدواریم با همکاری و تلاش مسئولان امر در این راه موفق شود.

وی تاکید کرد: جهت فعال سازی نمایندگی انجمن ام اس در ابهر و در راستای رفاه حال بیماران هر کمکی لازم باشد با مشارکت مسئولان انجام خواهیم داد تا این بیماران به جز درد بیماری دغدغه مشکلات دیگری را نداشته باشند.

امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه کار خیر اگر مردمی باشد قطعا محقق می شود، ابراز امیدواری کرد کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) شمال غرب کشور هر چه سریع تر تکمیل و در جهت ارائه خدمات به بیماران به بهره برداری برسد.

محمدرضا گنج خانی مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده توسط این انجمن به بیماران در کمیته های مختلف، گفت: ارائه دارو و MRI ، خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی از جمله خدمات رایگان برای بیماران عضو این انجمن به شمار می رود که توسط کمیته پزشکی با مشارکت و همکاری بهزیستی، کمیته امداد و معاونت غذا و دارو علوم پزشکی ارائه می شود.

آقای گنج خانی همچنین به خدمات ارائه شده توسط کمیته رفاهی و ورزش اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از منازل و عیادت از بیماران و بررسی وضیعت معیشتی بیماران، برگزاری کلاس های یوگا و توزیع کارت استخر شنا و توزیع سبد غذایی توسط کمیته رفاه صورت می گیرد که با تاسیس نمایندگی ابهر جهت رفاه حال بیماران این خدمات در ابهر نیز به بیماران ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک های مالی خیرین توسط کمیته مالی از برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی به اعضای این انجمن توسط کمیته فرهنگی خبر داد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت های انجمن غیر سیاسی و غیر انتفاعی می باشد و ایجاد نمایندگی در شهرستان های تابعه طبق اساسنامه انجمن صورت می گیرد.

رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان نیز با اشاره به اینکه این انجمن از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر در استان زنجان نزدیک به هزار و 500 بیمار مبتلا به ام اس وجود دارد که از این تعداد برای هزار نفر در انجمن ام اس تشکیل پرونده داده شده است.

آقای شکوریان با بیان اینکه در شهرستان ابهر 200 الی 250 نفر مبتلا به این بیماری وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به تعداد بیماران مبتلا به بیماری ام اس در این شهرستان، نمایندگی انجمن با هدف تسهیل در خدمت رسانی به بیماران ام اس شهرستان ابهر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه بیماران ام اس بین سنین 17 الی 40 سال شایع تر هستند و جزو اقشار جوان و تاثیرگذار جامعه محسوب می شوند، ابراز امیدواری کرد: با کمک مسئولان شهرستان ابهر بتوانیم به این بیماران خدمات مطلوب تر ارائه دهیم.

مسئول کمیته عمرانی انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از روند احداث کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) اظهار داشت: این مجتمع در مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع در 4 طبقه ساخته می‌شود که در نوع خود یک نمونه کامل مجتمع درمانی، توانبخشی، تفریحی و آموزشی برای بیماران ام. اس تلقی می‌شود.

مهندس رهنما گفت: دو سال از اجرای ساخت این پروژه با کمک خیرین توانستیم اسکلت و سفتکاری پروژه را به اتمام رسانده و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم از این پروژه هرچه سریع تر بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساختمانی پروژه 50 درصد پیشرفت داشته است، گفت: با توجه به تاثیر آب درمانی در بهبود بیماری ام اس، استخر، آزمایشگاه تخصصی، موتورخانه و تاسیسات در طبقه زیر زمین این پروژه در حال ساخت است.

مسئول کمیته عمرانی انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان ادامه داد: در طبقه همکف کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع)، اورژانس، درمانگاه های تخصصی و کلینیک، داروخانه و خدمات دندان پزشکی با همکاری مهندسین متخصص طراحی شده است.

وی طبقه دوم این پروژه را مختص برگزاری کلاس های آموزشی به بیمارن، امور اداری و سالن اجتماعات با ظرفیت 60 الی 70 نفر عنوان کرد و خاطرنشان شد: در این پروژه محلی به منظور انجام تحقیقات تخصصی در خصوص بیماری ام اس پیش بینی شده است.

مهندس رهنما همچنین از احداث محل سویت اقامتی در طبقه چهارم کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) خبر داد و تصریح کرد: این اقامتگاه به منظور مراقبت و نگهداری از بیماران غیربومی و همراهان ایشان برنامه ریزی شده است.

رییس شورای شهر شهرستان ابهر نیز در بخش دیگری از مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عوامل ایجاد این نمایندگی در ابهر با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث ائمه معصوم (ع) تسهیل در امور بیماران ام اس را نشان از توجه و اهمیت به امر خدمت رسانی توسط عوامل انجمن به بیماران عنوان کرد.

آقای محمدرضا فخیمی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت این شهرستان اقدامات زیادی در امر خدمت رسانی به مردم انجام داده اند، ادامه داد: ایجاد نمایندگی انجمن ام اس در این شهرستان، افتخار دیگری است که توسط مجمع خیرین سلامت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شورای شهر ابهر در حوزه سلامت تاکید کرد: شورای شهر شهرستان ابهر در راستای فعال سازی انجمن ام اس در این شهرستان در حد توان خود از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

دکتر مسعود شاهانی در بخشی از این مراسم با اشاره به سرویس دهی خاص به بیماران ام اس از قبیل فیزیوتراپی، شنا و غیره اظهار داشت: این انجمن به کمک مجمع خیرین سلامت شهرستان نمایندگی انجمن خیریه کمک به بیماران ام اس در این شهرستان افتتاح می شود.

عضو مجمع خیرین سلامت شهرستان ابهر تاکید کرد: این نمایندگی زیر نظر انمجن خیریه کمک به بیماران ام اس استان زنجان فعالیت خواهد کرد.

لازم به ذکر است یک تیم به عنوان رابط متشکل از آقایان مهندس حبیبی، دکتر شاهانی، امامی، علیمردانی، قهرمانی و عزیزخانی و آقای سید جعفر تبریزی دانا به همراه جمعی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب با همکاری مجمع خیرین سلامت و مطابق دستورالعمل ارائه شده از سوی دفتر مرکزی انجمن استان، در نمایندگی ابهر انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس به بیماران خدمت رسانی خواهند کرد.

گفتنی است مهندس حبیبی یک باب واحد ساختمانی با تمام تجهیزات جهت ارائه خدمات به بیماران ام اس در شهرستان ابهر در اختیار نمایندگی این انجمن قرار داده است که انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از ایشان کمال تشکر را دارد.

انتهای پیام/

 

 

 


۱۳۹۵/۰۸/۲۴، ۱۴:۳۲:۳۰       4192

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی