جمعیت حمایت از بیماران ام اس زنجان ۸۸۱ نفر را تحت پوشش دارد
زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان گفت: هم اکنون ۸۸۱ بیمار تحت پوشش این جمعیت هستند که پیش‌بینی می‌شود با شناسایی موارد جدید این رقم روند افزایشی داشته باشد.

جمال وثوق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت امید (ام اس) زنجان با حمایت‌های ارزشمند خیران توانسته است قدمهای موثری را در ارائه خدمات به بیماران بردارد.

وی با بیان اینکه مجتمع تخصصی ام اس زنجان نخستین کلینیک تخصصی برای بیماران در کشور است، ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و  در زمان حاضر بعد از گذشت ۴ سال فاز نخست آن شامل بخش درمان، در شرف بهره برداری است.

وثوق گفت: ساختمان مجتمع تخصصی، آموزشی درمانی و تحقیقاتی بیماران ام. اس استان زنجان در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در چهار طبقه در حال ساخت است.

مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواران حامی بیماران ام اس به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در این استان خبر داد و گفت: این همایش ویژه  آقایان است و از  ساعت ۱۴ روز یکشنبه /۱۹ آبان/ از پیاده راه سبزه میدان به سمت مجتمع امید در خیابان سرای امید برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناساندن و معرفی مجتمع تخصصی، آموزشی، درمانی و تحقیقاتی بیماران ام اس  زنجان(مجتمع امید) و همچنین اهمیت استفاده از وسایط نقلیه پاک اعلام کرد.

انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.


۱۳۹۸/۰۸/۲۰، ۱۸:۰۳:۲۱       2344

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی