جمال وثوق مدیر عامل انجمن خیریه ام.اس استان زنجان (امید) با اشاره به شرایط حاکم و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت در این موقعیت که تمام مردم جهان با این ویروس درگیر هستند، بیماران خاص بیش از هر زمانی به حمایت و پوشش اساسی و اصولی نیاز دارند. 

جمال وثوق اذعان داشت بیماران مبتلا به ام.اس با توجه به نقص ایمنی و مقاومت کمی که در مقابل ویروس کرونا ممکن است داشته باشند  نیازمند مراقبت و رعایت دقیق نکات بهداشتی هستند. و البته خود قرنطینگی، یکی از مهمترین روش هایی است که همه  باید آن را جدی بگیرند و تا قطع شدن زنجیره ی شیوع بیماری در خانه بمانند.

ایشان اقدامات ارزشمند سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها، شبکه های بهداشت و حتی خانه های بهداشت شهرها و روستاها را در این روزهای بسیار حساس، ارزشمند دانست و افزود فعالان حوزه ی بهداشت، درمان، غذا و دارو، کادر پزشکی و تیم پرستاری با نیروی خستگی ناپذیر و مخلصانه مهمترین نقش را در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و نجات جان انسان ها ایفا میکنند. وی در همین راستا تاکید کرد که تنها راه قدردانی و کمک به کاهش حجم کار این عزیزان، در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی و دامن نزدن به شیوع ویروس کرونا می باشد.

مسوول انجمن امید با اشاره به این که تعداد بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان ۸۸۱ نفر می باشد خاطر نشان کرد تاکنون این انجمن نیز به منظور حمایت از جامعه هدف، برنامه ها و فرآیندهایی را اجرا کرده است تا تردد بیماران در سطح شهر را کاهش و اقلام غذایی و بهداشتی آنها را با یاری خیرین و کمک های پویش های مردمی تامین نماید. 

این مقام مسوول اشاره کرد از جمله اقدامات انجمن امید، تمرکز تخفیفات دارویی انجمن در داروخانه ها، ارسال تیم پرستاری به منازل بیماران جهت آموزش و تزریق داروها به صورت رایگان، تامین و ارسال پدهای الکل به صورت رایگان به بیمارانی که داروهای رسیژن، سینومر، سینووکس و کوپامر استفاده میکنند و ارایه ی مشاوره های تلفنی و آموزش و ارائه ی توصیه های بهداشتی و پخش کلیپ های انگیزشی توسط هنرمندان، ورزشکاران و پرستارهای بیمارستان ها می باشد‌ . 

همچنین توزیع بسته های غذایی به همراه محلول ضدعفونی کننده سطوح به ۱۰۴ نفر از بیماران نیازمند شهر زنجان، توزیع ۶۰ محلول ضدعفونی کننده سطوح دیگر به بیماران ام.اس شهر زنجان، توزیع ۱۰۰ بسته ی شامل ماسک قابل شستشو، محلول ضد عفونی کننده سطوح و سایر مواد بهداشتی به بیماران شاغل شهر زنجان، توزیع  بسته های غذایی و بسته های بهداشتی شامل لاتکس، ماسک، ژل ضدعفونی کننده دست و محلول ضدعفونی کننده سطوح به بیماران ساکن در روستاهای شهرستان زنجان و همچنین توزیع این بسته های بهداشتی به کلیه بیماران ساکن در شهرستان های استان زنجان و منطقه های محروم شهر زنجان را از دیگر اقدامات انجمن امید دانست. 

مدیر عامل این خیریه با تاکید بر این که تلاش ها جهت تامین اقلام بهداشتی و غذایی همچنان ادامه دارد تصریح کرد این انجمن همواره در کنار جامعه ی هدف محکم و استوار خواهد ایستاد. 

جمال وثوق در پایان ضمن قدردانی از زحمات و حمایت های ارزشمند خیرین اظهار کرد رویکردها و همکاری های نورولوژیست ها، متخصصین داخلی، داروخانه های تخصصی و بیمه ها در شرایط امروز  بیش از هر زمانی در حمایت از بیماران ام.اس اهمیت ویژه ای دارد. که البته در این راستا نیز انجمن امید با ایجاد ارتباطی مناسب با بیماران، متخصصین، داروخانه ها و سایر واحدها، سعی کرده است از راه دور مشکلات بیماران را پیگیری و خدمات درمانی را به طور مطلوبی ارائه نماید.


۱۳۹۹/۰۱/۰۹، ۱۰:۳۷:۰۹       2079

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی