مدیرعامل انجمن خیریه ام.اس استان زنجان با اشاره به آینده ی مبهم جامعه جهانی در مواجهه با ویروس کرونا تصریح کرد بدون تردید این اپیدمی نیز بوسیله ی تلاش و تحقیقات کارشناسان و محققان حوزه های علوم پزشکی به نقطه ی پایان، ختم خواهد شد.

جمال وثوق در همین راستا افزود این فرآیند مستلزم همکاری همه مردم و رعایت نکات بهداشتی و البته به حداقل رساندن تردد در اماکن عمومی می باشد.

 ایشان اذعان داشت که انجمن امید بوسیله ی ایجاد ارتباطی اثرگذار با جامعه هدف، آگاهی سازی، اطلاع رسانی و تامین برخی نیازهای بهداشتی و معیشتی و حتی کوتاه کردن مسیر تهیه دارو ،ضمن بهبود فضای روانی، تردد آنها را در بیرون از خانه به شدت کاهش داده است.  

مدیر عامل انجمن خیریه ام.اس استان زنجان، یکی از حساس ترین مسئله امروز بیماران ام.اس را نحوه ی مصرف داروها عنوان کرد و افزود، قطع کردن یا ادامه دادن مصرف داروها فقط و فقط با نظر متخصصین مغز و اعصاب باید انجام پذیرد که این حلقه ی اساسی در این شرایط کنونی به هیچ عنوان مفقود واقع نشده است و انجمن امید بوسیله ی حفظ ارتباط مستمر با بیماران ام‌.اس و نورولوژیست های استان و پایش شرایط آنها این دغدغه ی مهم را تلطیف کرده است.

جمال وثوق گفت بیماران ام‌.اس برای استفاده از برخی داروها، بویژه داروهای بیمارستانی که تاثیر مستقیم در ایمنی آنها برای مقابله با ویروس کرونا دارد بایستی حتما با متخصصین مغز و اعصاب مشاوره و در نتیجه بر اساس آزمایش های لازم و تجویز پزشک این داروها را تزریق کنند. وی ادامه داد این فرآیند و پیگیری نیز  توسط انجمن امید برای بیماران در حال انجام است و تردد آنها در بیمارستان ها به هیج عنوان صلاح نیست و همچنین با توجه به مستقر شدن بخش اعصاب بیمارستان حضرت ولیعصر( عج ) در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان آیت الله موسوی، همیاران امید باید قبل از مراجعه و قرار گرفتن در محیط بیمارستانی هماهنگی های لازم را  با انجمن امید داشته باشند.

جمال وثوق در پایان بر اساس گزارش و ارزیابی های صورت گرفته از بیماران ام.اس توسط کمیته امور رفاهی انجمن امید خاطر نشان کرد خوشبختانه تلاش ها موثر بوده است و همیاران امید بیشترین زمان خود را این روزها در خانه می مانند و با توجه به گزارش های مزبور، در این دوران قرنطینه، با فعالیت های ورزشی، کتابخوانی، آشپزی، شیرینی پزی، تهیه ی صنایع دستی و انجام کارهای سرگرم کننده مشغول هستند.

 


۱۳۹۹/۰۱/۱۳، ۲۰:۱۶:۴۱       2149

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی