جمال وثوق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن امید تاکنون به منظور رفع نیازهای اساسی گروه هدف در ابعاد مختلف، ساختار و شاکله مناسبی را پایه ریزی و اجرا کرده است.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره رشد بیماری ام اس در جامعه نسبت به سال‌های گذشته، اظهار داشت: تغییر در سبک زندگی و آگاهی از بیماری ام اس، روند رشد بیماری را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان (امید) با بیان اینکه آینده بدون ام اس تنها به رفتارهای امروز و نحوه نگرش جامعه بستگی دارد، گفت: از این رو یکی از رویکردهای قابل توجه انجمن امید، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب به شهروندان به ویژه نسل جوان است. 

وثوق با تحسین روحیه انسان‌دوستانه مردم زنجان و پیشگامی آنان در امور خیریه، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای فعال و جوان در خیریه ها بسیار غنیمت است و با اعتماد به دیدگاه و  فکر نسل جوان می توان کارهای ماندگاری را در حمایت از بیماران انجام داد. 

انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است


۱۳۹۹/۰۴/۰۱، ۰۸:۵۸:۴۸       3592

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی