مدیر عامل انجمن امید(انجمن خیریه ام.اس استان زنجان) با اشاره به تعداد بیماران تحت پوشش که در حال حاضر نزدیک به 905 نفر می باشد اذعان داشت در سال جاری 49 نفر بیمار به مبتلا به ام.اس در انجمن امید تشکیل پرونده داده اند و افزود این انجمن با استعانت از خداوند متعال و یاری خیرین گام های خوبی را در تکمیل مجتمع تخصصی، آموزشی درمانی و تحقیقاتی بیماران ام.اس برداشته است که هم اکنون با پیشرفت 75 درصدی، طبقه همکف جهت ارایه ی خدمات درمانی، توانبخشی و راه اندازی درمانگاه تخصصی مغز واعصاب و روان، طبقه ی اول جهت تمرکز امور اداری و کلاس های آموزشی و در طبقه ی دوم نیز بخش سوئیت و سالن کنفرانس در آستانه ی بهره برداری است.

جمال وثوق ابراز امیدواری کرد و از آینده ای بسیار روشن برای حمایت موثر از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان و حتی استان های شمالغرب کشور خبر داد و اظهار داشت رویکردها و حمایت های انجمن امید در قالب کمیته های تخصصی بر اساس ویژگی های این بیماری و دیدگاه ها و فضای گروه هدف و همچنین این نکته ی مهم که خانم ها بیشتر درگیر این بیماری هستند و 20  تا 40 سالگی شایع‌ترین سن ابتلا به بیماری ام.اس است برنامه ریزی می شود.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد استان زنجان در خصوص تامین و عرضه ی داروهای تخصصی بیماران ام.اس هیچ گونه مشکل و کمبودی ندارد و این داروها در سال جاری نیز با افزایش قیمت مواجه نبوده و اکثرا تحت پوشش بیمه هستند. اما متاسفانه مکمل های دارویی که از نیازهای اساسی این جامعه هدف تعریف می شوند به شدت افزایش قیمت داشته و از طرفی تحت پوشش بیمه نیز نمی باشند. که قطعا با شرایط اقتصادی موجود تهیه ی این گروه دارویی برای بیماران دشوار خواهد بود.  البته مهمترین حمایت انجمن امید نیز معطوف به تامین هزینه های دارویی و درمانی بیماران می باشد که خوشبختانه از ابتدای فعالیت انجمن از سال 89 تا به حال، این موضوع در راس وظایف بوده و فرآیندهای قابل قبولی نیز اجرا شده است.

مدیر عامل انجمن امید در پایان ضمن اشاره به مطالبات مهم بیماران ام.اس از جمله ارتقای آگاهی مردم از این بیماری و تجمیع و دریافت خدمات مورد نیازشان در یک درمانگاه تخصصی ابراز داشت حفظ آرامش بیماران خاص و ایجاد فضای مطلوب و بدون تنش در جامعه برای آنها، برای تک تک افراد جامعه باید به یک وظیفه اجتماعی تبدیل شود. همچنین مهمترین خواسته های بیماران ام.اس از مردم و مسوولین، ارزش دادن به مسئولیت های اجتماعی و تعریف بسترهای مناسب برای بهتر کردن شرایط زندگی آنها است که با توجه به بررسی های صورت گرفته بسیاری از سیاستگذاری ها و دستگاه ها بر حسب نوع وظیفه و خدمات می توانند بخش قابل توجهی از موانع و مشکلات را برطرف نمایند.


۱۳۹۹/۱۰/۲۲، ۰۹:۱۹:۴۶       2934

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی