برگزاری گردهمایی اعضا انجمن ام اس در زنجان

گردهمایی اعضا انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با حضور جمعی از فعالان این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان در این گردهمایی مسئولان کمیته های هفت گانه این انجمن گزارشی از اقدامات صورت گرفته کمیته های خود را ارائه کردند.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی، گفت: تعامل و همکاری اعضا و آشنایی با فعالیت کمیته های این انجمن از مهمترین اهداف این گردهمایی است.

احمد شکوریان با اشاره به تلاش در جهت شناسایی و جذب کمک های مردمی، از خیران استان در راستای کمک به این انجمن تقدیر و تشکر کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و روابط عمومی انجمن نیز با ارائه آمار ترکیب جمعیتی بیماران عضو در انجمن، از قبیل میزان تحصیلات، جنسیت بیماران و محل سکونت اظهار داشت: برنامه های فرهنگی در این انجمن بر اساس آمارهای به دست آمده از اعضای بیماران انجمن برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی انجمن نیز یادآور شد: سرفصل برنامه های فرهنگی شامل توانمندسازی بیماران و خانواده آنها، آگاه سازی خیرین در خصوص بیماری و ارائه اطلاعات به عموم مردم است.

اصغر حاج علی اکبری تاکید کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی با جذب نیروهای خیر در این خصوص محقق خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی و روابط عمومی انجمن اطلاع رسانی، انعکاس اخبار، ایجاد بانک اطلاعاتی انجمن را مهمترین اقدامات در راستای فعال سازی این کمیته برشمرد و گفت: برگزاری نشست خبری، تولید و توزیع بروشورهای آموزشی و دیدار با مسئولان دستگاه های ذی ربط در خصوص بیماری از دیگر برنامه های آتی کمیته روابط عمومی خواهد بود.

همچنین در این گردهمایی، مسئول کمیته امداد و رفاه انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این کمیته گفت: تشکیل پرونده، اخذ مدارک و صدور کارت عضویت از مهمترین اقدامات این کمیته محسوب می شود.

سکینه باقری با اشاره به بازدید و دیدار با خانواده بیماران و بررسی وضعیت درمانی بیماران توسط اعضای این کمیته ادامه داد: شناسایی مشکلات و تلاش در صدد حل آن و همچنین اولویت بندی بیماران از لحاظ نیازمندی در سه بخش از جمله اقدامات کمیته امداد و رفاه محسوب می شود.

وی از همکاری با بنیاد جمیلی در راستای رفع مشکلات تحصیلی بیماران و اعضای خانواده بیماران خبر داد و یادآور شد: بیماران مبتلا به ام اس که مستعد به تحصیل و یا در حال تحصیل هستند به این بنیاد معرفی و از امکانات کمک آموزشی این بنیاد بهرمند می شوند.

مسئول کمیته امداد و رفاه انجمن توزیع پوشاک و البسه، سبد غذایی، جذب و توزیع نذورات خیرین، ارتباط با دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشکلات بیماران از قبیل مسکن، درمان و غیره و شناسایی خیرین جهت اسپانسری بیماران را از دیگر اقدامات کمیته امداد و رفاه انجمن ام اس استان زنجان برشمرد.

در بخش دیگری از این گردهمایی مسئول کمیته ورزش انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورزش در بهبود بیماری ام اس، کمیته ورزش برنامه های ویژه ای برای بیماران برگزار کرده است.

وی با اشاره به نقش ورزش در کاهش عوارض بیماری ام اس گفت: خانه یوگا و کانون یوگا فعالیت خود را بصورت رایگان با بیماران شروع کرده و به نتایج خوبی رسیده اند.

جبار ادیبی همچنین به نقش آب درمانی و هیدروتراپی در بیماری ام اس یادآور شد و افزود: این کمیته با تهیه بلیط استخر به صورت نیم بها و ارائه آن با قیمت خیلی اندک به بیماران و همچنین آموزش شنا به بیماران با هماهنگی پزشکان متخصص در این حوزه خدمت رسانی کرده است.

وی در خصوص ورزش آمادگی جسمانی بیماران گفت: در این خصوص با تلاش های بسیار و نهادینه کردن تاثیر ورزش در بهبود بیماری ام اس بیماران زیادی جذب ورزش آمادگی جسمانی شده و مشغول فعالیت هستند.

مسئول کمیته ورزش انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان تعداد فعالان آمادگی جسمانی را 50 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این فعالیت ها در سالن تخصصی صخره نوردی و مجموعه ورزشی انقلاب صورت گرفته است.

وی در پایان راه اندازی برنامه ورزشی پیاده روی و کوهپیمایی در کوه های اطراف، پیاده روی در پارک دانشگاه علوم پایه، نشست صمیمی با بیماران و تبادل اطلاعات، تشکیل گروه ورزشی امید با شعار «خواستن توانستن است»، گردهمایی ورزشی همیاران و بررسی تاثیر ورزش در سلامتی و تغذیه سالم را از دیگر برنامه های کمیته ورزش انجمن ام. اس است.

مسئول کمیته عمرانی انجمن حمایت از بیماران ام اس نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) در حال احداث این انجمن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این کلینیک در 4 طبقه پیش بینی شده است اظهار داشت: برای احداث این پروژه جلسه متعددی با پزشکان متخصص مغز و اعصاب در خصوص نیازهای بیماران در این کلینیک برگزار شده است.

مهندس رهنما سالن های فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، هیدروتراپی، اورژانس، محل اقامتی همراهان بیماران، درمانگاه سالن کنفرانس، بخش مستقل دندان پزشکی از جمله امکانات پیش بینی شده در این پروژه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع مالی طبقه اول این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول کمیته قلک انجمن نیز با ارائه گزارش عملکرد این کمیته گفت: این کمیته با توزیع 5 هزار قلک در مدارس در فاز اول و دو هزار قلک در فاز دوم بنا به درخواست مدارس مشغول به فعالیت بوده و40 درصد بیش از برنامه ریزی پیش بینی شده در این خصوص فعالیت داشته است.

امید وثوق برپایی غرفه محرم به نام ایستگاه امید و توزیع 560 قلک استوانه در بین مردم، توزیع 12 قلک ایستاده، معرفی لوگو انجمن به مردم را از اقدامات صورت گرفته در این کمیته برشمرد.

 

وی با اشاره به برنامه چهار ماهه آخر سال جاری این کمیته افزود: توزیع 500 عدد قلک رومیزی به منازل و مغازه های متقاضی، جمع آوری قلک ها در پایان اردیبهشت ماه، برگزاری جشن قلک شکن در اواخر بهمن ماه، توزیع قلک در شهرستان ابهر، تعریف روند سازمانی به کمیته قلک از جمله برنامه های پیش رو در این کمیته به شمار می رود.

دکتر عبدالرضا قریشی متخصص مغز و اعصاب نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه 60 هزار بیمار مبتلا به ام اس در ایران وجود دارد، گفت: این بیماری سیستم ایمنی بدن و مغز انسان را درگیر می کند و تاثیر عامل محیطی در افزایش شیوع بیماری آن مهم است.

وی با اشاره به اینکه بانوان جامعه بیشتر در معرض مبتلا به این بیماری هستند افزود: آمار بالای ابتلای بانوان به این بیماری به دلیل قوی تر بودن فعالیت سیستم ایمنی در خانم ها و به ویژه در جوانان است.

متخصص مغز و اعصاب این بیماری را یکی از مهمترین بیماری جامعه برشمرد و یادآور شد: این اهمیت به دلیل آمار بالای جوانان مبتلا به این بیماری است.

وی مصرف منظم داروها و کنترل محیطی و بیماری را از جمله راهکارهای پیشگیری از افزایش بیماری برشمرد و گفت: تاری دید، سرگیجه، ضعف دست از جمله عواملی است که در هر بیماری به نوعی خود را نشان می دهد.

گفتنی است ارثی نبودن بیماری و عدم انتقال ژنتیکی بیماری ام اس، هزینه بالای داروی بیماری ام اس، نیاز به حمایت بیماران، از جمله نکاتی بود که دکتر قریشی در این گردهمایی عنوان کرد.

انتهای پیام/

 


۱۳۹۵/۰۹/۲۸، ۱۱:۱۶:۳۳       2254

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی