رئیس کمیته پزشکی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان خبر داد

تشکیل پرونده‌های حمایتی برای 850 بیمار مبتلا به ام، اس در استان زنجان

رئیس کمیته پزشکی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان با اشاره به تشکیل پرونده‌های حمایتی از 850 بیمار مبتلا به ام، اس در استان گفت: آمار واقعی بیماران مبتلا به ام، اس در سطح استان زنجان یک هزار و 500 نفر برآورد شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان، دکتر فریدون طاهری عصر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح علائم و مشخصات بیماری ام، اس اظهار کرد: ام، اس یک بیماری پیش‌رونده است که دستگاه عصب مرکزی را درگیر و موجب تحلیل و فرسودگی خودکار سلول عصبی شده و انتقال پیام‌های عصب را دچار اختلال می‌کند.

وی با تاکید بر ناشناخته بودن علت بروز بیماری ام، اس اضافه کرد: کارشناسان عواملی مانند ژنتیک، ارث و عمل ویروسی و باکتریایی را از عوامل تحلیل دستگاه عصب می‌دانند.

رئیس کمیته پزشکی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان با بیان اینکه خانم‌ها دو تا سه برابر بیشتر از آقایان درگیر بیماری ام، اس هستند، تصریح کرد: سن بروز این بیماری بین 20 تا 40 سال است و با افزایش سن ابتلا به آن کاهش می‌یابد.

دکتر طاهری درمان‌های پیش‌بینی شده برای بیماری ام، اس را نگهدارنده عنوان کرد و گفت: بیماران به صورت ماهیانه به مراکز درمانی مراجعه و داروهای خود را دریافت می‌کنند.

وی آمار جهانی بیماران مبتلا به بیماری ام، اس را 2.5 تا 3 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این آمار برای ایران 50 هزار نفر و برای استان زنجان یک هزار و 500 نفر تخمین زده می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان با اشاره به تشکیل پرونده‌های حمایتی از 850 بیمار مبتلا به ام، اس در استان زنجان ادامه داد: این بیماران از خدمات دفترچه‌های خود استفاده می‌کنند.

طاهری با تاکید بر اینکه بیماری ام، اس درمان قطعی ندارد، اضافه کرد: خود بیماری ام، اس مرگ آور نیست ولی عوارض آن مانند عفونت می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود.

وی گزگز و بی حسی اندام‌های تحتانی را از مهم‌ترین علائم ابتلا و هشدار دهنده به بیماری ام، اس دانست و ابراز کرد: خستگی مضاعف، ضعف، اختلالات خلقی، تاری دید، دوبینی، تشنج و اختلالات اداری از دیگر علائم بیماری ام، اس هستند.

انتهای پیام/


۱۳۹۵/۱۰/۱۱، ۱۰:۰۸:۵۹       2044

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی