رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان:

ناشناخته بودن بیماری ام. اس، مشکلات این بیماران را مضاعف کرده است

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان فراهم نبودن مبلمان شهری و همچنین ناشناخته بودن این بیماری، مشکلات این بیماران را مضاعف کرده ، چرا که وجود چند پله هم ایاب و ذهاب این بیماران را با اختلال مواجه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان، احمد شکوریان در نشست خبری با خبرنگاران استان بیکاری و ازدواج را از دیگر مشکلات فراروی بیماران مبتلا به ام، اس دانست و اظهار کرد: این مشکلات وقتی مضاعف می‌شود که سن بروز این بیماری و قشر درگیر با آن مورد ارزیابی قرار گیرد، چرا که سنین بین 20 تا 40 سال، سن بروز این بیماری و 70 درصد بیماران درگیر هم خانم‌ها هستند.

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان به ارائه تسهیلات در شهرهایی مانند تهران به بیماران مبتلا به ام، اس اشاره و تصریح کرد: ارائه بلیت‌های نیم بها در شبکه حمل و نقل و همچنین اشتراک برق از جمله این تسهیلاتی است که باید مورد توجه مسؤولان شهری زنجان هم قرار گیرد.

 

شکوریان ناشناخته بودن بیماری انجمن ام، اس در شکل جهان، کشوری و استانی را یادآور شد و افزود: فراهم شدن زمینه آشنایی مردم با این بیماری نیازمند همکاری رسانه‌ها است که این مهم می‌تواند کمک‌رسانی به بیماران مبتلا را تسهیل کند.

وی با اشاره به تخمین موجود در مورد تعداد بیماران مبتلا به بیماری ام، اس در استان زنجان که بالغ بر یک هزار و 500 بیمار می‌شود، ادامه داد: زیر یک هزار نفر از این تعداد تحت حمایت انجمن قرار دارند.

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس استان زنجان به فعالیت این انجمن طی پنج سال گذشته از جمله تهیه زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع با هدف احداث مجتمع درمانی، آموزشی اشاره و تاکید کرد: بر اساس طراحی انجام شده در این زمین مجتمع خدماتی و رفاهی در چهار طبقه احداث می‌شود.

شکوریان با بیان اینکه احداث ساختمان مورد نظر درمانی و آموزشی ام، اس از دو سال پیش آغاز شده است، اضافه کرد: با حمایت خیران 50 درصد از مراحل احداث این ساختمان عملیاتی شده و طبقه همکف آن با مساحت یک هزار و 600 متر مربع با همت یکی از خیران تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/


۱۳۹۵/۱۰/۱۱، ۱۳:۵۵:۲۸       2075

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی