مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان:

کلینیک تخصصی ام، اس در دست احداث زنجان در سطح کشور بی‌نظیر است

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان با اشاره به بی‌نظیر بودن کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) زنجان، گفت: مرکز تخصصی ام، اس زنجان تنها مرکز توان‌بخشی و درمان کشور در این حوزه محسوب می‌شود، که امکان ارائه خدمات خاص از جمله آب‌درمانی، فیزیوتراپی و ... را برای بیماران فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان، محمدرضا گنج‌خانی در جمع خبرنگاران زنجان با تشریح فعالیت این انجمن اظهار کرد: این انجمن بعد از تاسیس در سال 88 و طی مراحل اداری ثبت، پیگیر امور درمان بیماران و پوشش هزینه‌های آن‌ها بوده که در این مورد موفقیت‌هایی هم کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، خدمات تصویربرداری، تهیه انواع لوازم کمکی از جمله ویلچر، واکر و عصا و همه خدمات بستری برای بیماران زیرپوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس به صورت رایگان انجام می شود، اضافه کرد: این بیماران می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای در این انجمن از جمله افسردگی، اضطراب و مشکلات خانوادگی و ... بهره‌مند شوند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان با تاکید بر تعامل با مسؤولان استانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای ارائه تسهیلات به بیماران زیرپوشش این انجمن تصریح کرد: در این رابطه امکانات لازم برای ورزش بیماران از جمله کارت استخر، یوگا و سالن‌های بدنسازی هم برای این بیماران فراهم شده است.

گنج‌خانی از فراهم بودن امکانات برای فعالیت‌های آموزشی برای بیماران مبتلا به بیماری ام، اس توسط این انجمن خبر داد و افزود: در این راستا دوره‌های آموزشی صنایع دستی و مهارت‌های زندگی برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر رایگان بودن خدمات بستری در مراکز درمانی برای بیماران مبتلا به ام، اس در استان زنجان ادامه داد: امکان ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی هم برای این بیماران در بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان فراهم شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان در ادامه گزارشی از وضعیت کلینیک تخصصی و درمانی بیماران ام اس- قمر بنی هاشم (ع) زنجان ارائه کرد و گفت: این ساختمان در چهار طبقه با کارکردهای جداگانه از جمله زیرزمین با کاربری فیزیوتراپی، آزمایشگاه و ...، طبقه همکف با کاربری اورژانس تخصصی با 6 تخت تخصصی و فوق تخصصی و طبقات دوم تا چهارم هم با کاربری‌های خاص تعریف شده از جمله کلاس های آموزشی و فرهنگی، آمفی تئاتر، محل اقامت همراهان بیماران و ... پیش بینی شده است.

گنج‌خانی با بیان اینکه مرکز تخصصی ام، اس در دست احداث زنجان توان پاسخگویی به نیازهای درمانی شمال غرب کشور را خواهد داشت، ادامه داد: این مرکز بعد از تکمیل به 17 درمانگاه تخصصی مورد نیاز بیماران ام، اس تجهیز می‌شود.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل کلینیک تخصصی بیماران ام، اس استان زنجان را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع تا این مرحله از کار هم هزینه 5 میلیارد تومانی داشته است که توسط خیران همراه این انجمن، تامین شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان با اشاره به بی‌نظیر بودن مرکز تخصصی ام، اس در دست احداث زنجان، تاکید کرد: مرکز تخصصی ام، اس زنجان تنها مرکز توان‌بخشی و درمان کشور در این حوزه محسوب می‌شود، که امکان ارائه خدمات خاص از جمله آب‌درمانی، فیزیوتراپی و ... را برای بیماران فراهم کرده است.

گنج‌خانی افزود: اگر مجتمع تخصصی بیماران ام، اس زنجان تکمیل شود، مرکز تحقیقات و فناوری ام، اس کشور از تهران به زنجان منتقل خواهد شد.

وی با تاکید بر بهره‌مندی 90 درصدی بیماران مورد حمایت این انجمن از فرانشیز دارویی رایگان ادامه داد: 10 درصد باقیمانده شامل داروهای خارجی و گران قیمت می‌شوند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام، اس استان زنجان اعتبار مورد نیاز برای تامین داروهای بیماران زیر پوشش انجمن را به صورت ماهیانه 2 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: چند سال پیش این هزینه بسیار بیشتر بود، چرا که با ارتباطات برقرار شده با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی هزینه‌های درمانی بیماران بسیار کاهش یافته و بیماران اغلب خدمات درمانی خود را در سطح استان به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

گنج‌خانی با تاکید بر توصیه انجام شده به بیماران مبتلا به ام، اس برای انجام ورزش از جمله یوگا افزود: در مورد این بیماری ورزش هم‌پایه درمان ارزیابی می‌شود از این رو انجمن امکاناتی را برای بیماران فراهم کرده است، تا بتوانند به صورت رایگان در سالن‌های ورزشی حضور پیدا کنند.

وی در پایان اعتبارات هزینه شده این انجمن برای بیماران را به صورت سالانه یک میلیارد تومان برآورد کرد.

انتهای پیام/


۱۳۹۵/۱۰/۱۲، ۱۲:۴۱:۵۵       2166

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی