زنجان – ایرنا - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان (امید) گفت: قیمت مکمل‌های دارویی که از نیازهای اساسی بیماران ام اس است به شدت افزایش داشته و در شرایط اقتصادی موجود تهیه این گروه دارویی برای بیماران دشوار شده است.

جمال وثوق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۰۵ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش خدمات این انجمن هستند، افزود: در سال جاری ۴۹ نفر بیمار مبتلا به ام.اس در انجمن امید تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیا اینکه با یاری خیرین گام های خوبی را در تکمیل مجتمع تخصصی، آموزشی درمانی و تحقیقاتی بیماران ام.اس در زنجان برداشته شده است، اظهار داشت: هم اکنون این پروژه ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبقه همکف آن جهت ارایه خدمات درمانی، توانبخشی و راه اندازی درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان، طبقه اول جهت تمرکز امور اداری و کلاس های آموزشی و در طبقه دوم نیز بخش سوئیت و سالن کنفرانس در آستانه بهره برداری است.

وثوق گفت: در خصوص تامین و عرضه داروهای تخصصی بیماران ام.اس هیچ گونه مشکل و کمبودی در استان وجود ندارد و این داروها در سال جاری نیز با افزایش قیمت مواجه نبوده و اکثر آنها تحت پوشش بیمه هستند.

وی افزود: متاسفانه مکمل های دارویی که از نیازهای اساسی بیماران ام اس است به شدت افزایش قیمت داشته و از طرفی تحت پوشش بیمه نیز نیستند که قطعا با شرایط اقتصادی موجود تهیه این گروه دارویی برای بیماران دشوار شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان (امید) گفت: مهمترین حمایت این انجمن معطوف به تامین هزینه های دارویی و درمانی بیماران است که خوشبختانه از ابتدای فعالیت انجمن از سال ۸۹ تا کنون، این موضوع در راس وظایف بوده و فرآیندهای قابل قبولی نیز در این راستا اجرا شده است.

انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.


۱۳۹۹/۱۰/۲۲، ۰۹:۲۹:۱۲       3221

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی